torsdag, september 02, 2010

Downtown.

CSN trillade in på kontot helt tidigt för en gångs skull. Då får man shoppa, visst? Mössa, strumpbyxor och te blev det idag. Allt var grått utom teet (det var grönt). Jag och färger liksom.

Vi lunchade på det där fiket i MVG-gallerian som har en massa fairtrade-grejer. Jag kan aldrig minnas vad stället heter. Fairtrade? Det var gott, och dyrt, men mest gott. Men nåt konstigt var det med maten för Emma fick en allergisk reaktion och var tvungen att åka till vårdcentralen. Watch out for melon- och parmaskinka-salladen alltså.

Jag passade även på att gå in på HK och fråga om jag stod som personal i datorn (så att jag kan hyra gratis även i Umeå). Jag fick nämligen veta i somras att de nu samkört datasystemet mellan alla butiker i Sverige. Det stämde inte; jag är fortfarande en sketen normalkund up north. Fatta besvikelsen.

Nu ska jag laga GI-lasagne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar