fredag, februari 12, 2010

Vinter.

Jag vet att jag sa att jag inte skulle blogga överdrivet mycket. Men nu är det så att jag gillar att blogga. Och ju mer jag läser andras bloggar, desto mer lust får jag att blogga själv. Så här är jag.

Det har blivit kallt igen, närmare bestämt -15 grader. Jag hoppas verkligen inte att det håller i sig, för imorgon vill jag ut och springa och det är ingen hit att springa i snorkyla. Jag tycker överhuvudtaget att det räcker med kyla nu. Kan det inte bara hålla sig runt -5 så att snön ligger kvar och ser fin ut? Så man kan gå i Converse utan att frysa tårna av sig, men också åka bräda om man känner för det. Och det gör man ju.

Det lutar åt en dagstur till Bygdsiljum i slutet på månaden, det vill säga när älsklingen är här på besök. Liftkort kostar 120 kr så det har till och med jag (vi) råd med. Det är ju pinsamt att man vistats i Umeå i snart två vintrar utan att åka bräda en enda gång. Dags att ändra på det.

(Snart kommer den! Datorn!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar