onsdag, februari 17, 2010

Thriller.

Imorse vaknade jag inte av mig själv. Istället väcktes jag brutalt av alarmet precis när jag var nära att drunkna i ett ishav som var fullt av rosa självlysande blommor som egentligen inte alls var blommor utan djur. Jag var där och simmade under vattnet för att rädda dem från utrotning. Drömlogik på hög nivå. Det brukar annars vara älsklingens drömmar som är sådär äventyrliga och overkliga, med monster och mördare och gud vet allt. Mina drömmar handlar mest om värdsliga saker som att packa under tidspress och vara på väg att missa ett flyg, åka på festival och tappa bort sina vänner eller - som häromnatten - att min älskling hånglar upp nån silikonbrud på en fest, inför ögonen på mig, utan att varken skämmas eller be om ursäkt. Jävligt störande men inte särskilt spännande.

Igår kväll när jag skulle fixa kvällsmat lyckades jag köra in Globalkniven med spetsen först i handflatan med full kraft. Det var däremot ganska spännande. Det blev ett hål. Det var tur att jag hade älskling i mobilen som terapeut för jag blev helt yr och höll seriöst på att kräkas av chocken. Haha. Och här har jag gått och trott att jag var tuff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar