lördag, maj 09, 2009

Omprövning.

Korridorfest igår. Trots dålig uppslutning från de boende så blev det en riktigt lyckad kväll. Jag som gnällt och lipat så mycket över att bo i korridor, måste faktiskt medge att jag börjar ändra mig. Det finns trots allt en viss charm i det. Vi var bara fyra från korridoren som deltog, men det kom en jävla massa annat folk och bidrog till den goda stämningen. Det dracks öl, röktes vattenpipa och lyssnades på mycket bra musik. Och det visade sig att mina korridorgrannar inte är så dumma när allt kommer omkring. Vi har kanske mer gemensamt än jag hittills trott, bland annat vad gäller musiksmaken. Bra musiksmak = bra människor (oftast).

När alla andra gått ut/gått hem hade vi efterfest med överbliven födelsedagstårta och vattenpipa. Förhoppningsvis blir stämningen i korren mindre stel efter detta försök till bonding. Vem vet, man kanske till och med kan umgås?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar