söndag, maj 24, 2009

Kilometerjakten.

Det är söndag, det är sol, det är pepp!

Tog cykeln till Nydalasjön efter frukost. Enligt ryktet skulle det vara nästan precis en mil runt sjön, och asfalt hela vägen. Ryktet hade fel. Säkert tre fjärdedelar av sträckan var grusväg, och med tanke på hur slitna mina skor börjar bli så lipar varken jag eller mina knäleder över det. Dessutom kan det omöjligt vara en mil. Jag tippar på runt sju kilometer, högst åtta, och det lipar jag faktiskt lite över. Det börjar likna en tröstlös jakt på kilometer här i Umeå.

Hursomhelst var det helt grymt att få springa på grus, i skogen, i solen, med glittrande vatten i synfältet. Börjar bli fett trött på asfalt och bostadsområden. Lucky me som har Skatås på krypavstånd hela sommaren!

Nu dusch och en snabbis till UB.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar