lördag, maj 16, 2009

Getting there.

Jag har pluggat grammatik till leda hela veckan, och lördagen blev inget undantag. Medan resten av Umeå solar, grillar och dricker öl sitter vår tappra lilla grupp och nöter in termer, analyserar satser och upptäcker nya regler. Nu känns det ungefär som inför förra grammatiktentan: you can only learn so much. Vi har nått en gräns där pluggandet övergår i hårklyverier och förtvivlan över specialregler och undantag. Om det betyder att baskunskaperna sitter där dom ska så borde det bli ett godkänt på måndag. Om inte så ger jag upp.

(Bara så ni vet så sitter jag och analyserar satserna helt automatiskt medan jag skriver. Hjälp.)

Idag är det gårdsfest i mitt kvarter, nån sorts jippo kallat "Peddan in the park -09". Folk grillar överallt och dom har riggat upp musikanläggning på gården - "in the park" änna. På väg till affären gick jag förbi en massa optimistiskt sommarklädda människor som satt i gräset, och fick en trevlig försmak av hur min sommar i Göteborg kommer bli: Som detta, fast utan gåshud.

(Förresten såg jag Dennis Lyxzén på Ica idag.)

1 kommentar:

  1. Det där med att det inte finns en gräns för hur mycket man kan lära sig tror jag inte på. Det går inte in mer nu.

    SvaraRadera