tisdag, maj 26, 2009

Det handlar om att prioritera.

Antingen är jag efterbliven eller så är CSN:s hemsida sjukt opedagogisk. Broschyren jag fick i brevlådan upplyste om att jag nu kan söka studiemedel på nätet, "Hur enkelt som helst". My ass. Lyckades i alla fall hitta rätt sida till slut (enbart tack vare min envishet och - vill jag tro - mitt skarpa intellekt), och upptäckte då att jag kan söka tilläggslån. Jag är nämligen gammal och har "haft en viss inkomst före studierna". Fina grejer.

På tal om gammal: Min kära (jämngamla) väninna är inte ens halvvägs igenom sin mammaledighet, och planerar redan nästa barn. Jag har varken barn eller planer på att skaffa några inom överskådlig framtid. Jag kommer alltså att bli en gammal mamma när den dagen kommer. Kul insikt. Verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar