fredag, mars 20, 2009

Sex, droger och ost.

Man blir väldigt medveten om vad saker kostar när man lever på sin mammas välvilja. Idag köpte jag en ost och det kändes som att synda. Häromdagen köpte jag (helt ovetandes) ett blomkålshuvud för 50 spänn och det kändes mer som att bli rånad. Jag rensar garderoben nästan maniskt för att hitta saker att sälja på Tradera, och följer sedan girigt budgivningen dag för dag. Det är för jävligt att vara fattig. Det ska jag minnas när jag är en glassig överbetald konsult som har råd att ta semester två månader om året...

Håller på att läsa Marilyn Mansons självbiografi (heter det självbiografi fastän Neil Strauss har ett finger med i spelet?) Den långa vägen ut ur helvetet. Ganska underhållande faktiskt, och klart bättre än både Att älska som en porrstjärna och The dirt. Kan ju bero på att Manson haft en tidigare karriär som författare/poet/nöjesskribent, och troligtvis har högre IQ än Jenna Jameson och killarna i Mötley Crue tillsammans. Jag gillar hans sätt att driva med hela det äckelkristna amerikanska etablissemanget. Särskilt som nämnda etablissemang tar hans djupt ironiska ställningstaganden på fullt allvar. Fucking hilarious!

3 kommentarer:

  1. Den har jag tänkt köpa jättelänge, kanske jag kan göra det när jag är en glassig överbetald konsult ;)

    SvaraRadera
  2. Jamen justja det har vi ju, jag är inte van vid att det faktiskt finns läsvänliga böcker på biblioteket haha.

    Jag vill det men jag har ingen att gå ut med :( Vad ska du hitta på?

    SvaraRadera
  3. Tråkigt, hoppas det blir bättre. Jag känner mig lite seg men hoppas på att bli piggare framåt kvällen :) Har varit på systemet, ifall att ;)

    SvaraRadera