fredag, mars 20, 2009

Frisk men sjuk.

Meh! Igår kväll var jag helt säker på att nu får jag influensan. Kroppen vägde minst tjugo kilo för mycket, ögonen rann, näsan rann, och jag var helt tom på ork och energi. Skönt, tyckte jag, let's get it over with, så jag kan åka hem på påsklov och vara frisk. Nu vaknar jag utvilad halv nio och är inte alls sjuk men fortfarande inte frisk heller. Hur olustigt det än känns så innebär det en dag av talförberedande.

Något jag brinner för och kan mycket om... Eeh... Jag brinner inte för nåt och kan inte särskilt mycket heller. Jag är bara gnällig och cynisk. Och inte ens det kan jag argumentera för.

3 kommentarer:

  1. Träning? Utomhusfestival? Desperate Housewives? Musik?

    När jag läste retorik och vi skulle lovorda något så valde jag E.T. - filmen hade dessutom 20-års jubileum. Eller så kan en vända på det - klandra ner på något. Jag valde krig. Det var skönt att få ut en stor portion agg.

    SvaraRadera
  2. Haha, jag tror jag tar uppgiften lite för seriöst. Skulle vara kul att se min lärares reaktion på ett argumenterande tal om Desperate Housewives :)

    SvaraRadera
  3. Ja hade det inte varit fantastiskt!?

    SvaraRadera