onsdag, mars 11, 2009

Byråkrati är underbart.

Jag var helt inställd på att hoppa över första föreläsningen på grammatik 2, och därmed få nästan två veckors påsklov. Skulle bara boka om flygbiljetten. Det gick inte. Malmö aviation har nämligen som policy att göra allting jävligt krångligt, och jävligt dyrt.

- Hej, jag skulle vilja boka om min hemresebiljett, till den 19e april istället för den 15e.
- Det är slutsålt. Finns inga student- eller ungdomsbiljetter.
- Jaha, ojdå, men finns det inga lågflexbiljetter eller så?
- Jo, men dom kan du inte boka om till.
- Nähä. Jag får väl avboka biljetten då.
- Ja, men du får inga pengar tillbaka.
- Nähä. Kan jag överlåta biljetten till någon annan då?
- Ja, för 650 kr.
(- Tack så hemskt mycket för utmärkt service, din skitnödiga, frigida, misslyckade jävla käringjävel. Sug kuk och ha en fortsatt trevlig dag.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar