söndag, oktober 10, 2010

Ibland får man faktiskt/En gång är ingen gång

Det fina med att festa på fredagar är att helgen blir så lång. Man kan ägna hela lördagen åt att göra absolut ingenting och behöver inte ens ha dåligt samvete. Igår gjorde jag absolut ingenting. And by "ingenting" I mean att jag sov länge, åt mycket och rörde mig lite.

Jag vet att folk brukar få cravings efter skräpmat på bakfyllan. Det brukar inte jag. Jag brukar istället vilja "reparera skadan" med havregrynsgröt, frukt och litervis med kranvatten. Men igår flög matdjävulen i mig (läs: jag fick mens) och jag stekte pannkakor till frukost, köpte pizza till middag och svullade naturgodis, lösgodis, chips och Ramlösa mango to the point of matkoma. Jag trodde jag skulle dö där i slutet, men tro inte att jag slutade äta för det. Vi snackar feeding frenzy - total rensning.

Jag skulle lätt kunna bli matmissbrukare. Det är bara den satans självdisciplinen som stoppar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar