söndag, september 20, 2009

Gränsen är nådd.

Igår vaknade jag med en lätt huvudvärk som inte ville ge sig. Jag har sällan huvudvärk, nästan bara på bakfyllan. Och jag tar sällan värktabletter, eftersom huvudvärken brukar släppa när jag ätit och druckit. Men inte igår. Efter middagen stegrades istället värken tills det kändes som att huvudet skulle gå i bitar. Det strålade från två punkter i bakhuvudet och ut bakom ögonen. En Treo och en Alvedon dämpade smärtan något, men det gjorde ändå så ont att jag mådde illa. Till slut pallade jag inte ens att vara vaken utan tvingade mig själv i säng redan vid tio. Under natten vaknade jag med feberfrossa ett par gånger. Allt jag kunde tänka var "svininfluensa, svininfluensa, svininfluensa", men när jag vaknade i morse var värken borta och feberfrossan likaså.

Jag misstänker att jag helt enkelt överansträngt ögonen med alltför många timmars stirrande på HUMlab:s dataskärmar (syncentrum sitter ju i bakhuvudet). Nästa kurs, vuxenpedagogik, går förhoppningsvis att genomföra med kollegieblock, whiteboard och gamla hederliga böcker.

Och ett tu tre så började huvudet protestera igen - nog med dataskärm för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar