lördag, september 12, 2009

"Bullen bakades av Bengt."

Oh yes, bullar har bakats. Så fort jag slutar vara proppmätt ska jag avnjuta dom med ett glas kall mjölk. Svårslaget!

Jag sitter och sneglar på mina nya, nästintill oöppnade kursböcker, Tillgängliga webbplatser i praktiken och Letting go of the words. Dom får mig att fundera över min framtid som yrkesverksam språkkonsult. Hur jag än vänder och vrider på det, så får jag inte till det i tankarna. Hur ska jag etablera mig på marknaden? Hur ska jag få potentiella klienter att vilja anlita en språkkonsult, och framför allt vilja anlita mig? Efter ett års utbildning kan jag fortfarande knappt förklara vad en språkkonsult är; än mindre se mig själv som en sådan.

Jag vet att jag antagligen borde göra reklam för mig själv redan nu. Ta lite uppdrag för att prova på. Starta ett företag. Men det tar liksom slut vid tanken. Jag har överhuvudtaget ingen drivkraft att göra karriär! Precis som jag alltid gjort flyter jag med, smälter in, gör det jag måste... När jag egentligen borde sticka ut och visa framfötterna.

Måste man vilja det?

(Förstår du inte rubriken så går du inte i min klass.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar