tisdag, april 20, 2010

Text.

Jag borde egentligen ägna dagen åt att förbereda morgondagens muntliga redovisning. Jag ska trots allt prata i femton jävla minuter, helt ensam - all eyes on me. Nog för att jag har sjukt mycket text i både handskriven och elektronisk form, men som varje luttrad humaniorastudent vet är det en konst i sig att uttrycka minsta möjliga innehåll med största möjliga antal tecken (cynisk? vem? jag?). Alltså har jag inte nödvändigtvis så mycket att säga.

Istället för att plugga har jag ägnat förmiddagen åt att språkgranska slash redigera ett pressmeddelande åt brorsans band, som släpper skiva femte maj. Texten var ganska bra från början, men när jag gått loss på den med en delikat blandning av yxa och fingertoppskänsla var den såklart ännu bättre - och helt oigenkännlig. That's what you get from hiring a språkkonsult.

2 kommentarer:

  1. Ja, språkkonsulted eller språkinsulted, det är en tunn gräns....

    SvaraRadera