tisdag, januari 19, 2010

Sicka problem man kan ha.

Nu har vårterminen börjat, och med den kom tydligen tröttheten. När väckarklockan ringde 07.00 imorse trodde jag seriöst att det var nåt fel, att jag råkat komma åt knappen igår kväll och satt på alarmet fast jag egentligen hade sovmorgon. Så kan det gå när man får ledigt en vecka.

Efter föreläsningen som slutade 12.00 gick jag hem och åt lunch, och sen dess har jag verkligen försökt komma igång med pluggandet. Det går fantastiskt dåligt. Jag lyckas bara läsa några sidor innan ögonen faller ihop och sängen drar i mig som en magnet. Jag har sovit middag två gånger idag! WTF?!

Sitter här och återupptäcker min digitala skivsamling genom att köra iTunes på "shuffle" och skulle helst göra det all min vakna tid. Jag är helt fascinerad över hur mycket musik jag har, och hur mycket av den jag knappt har lyssnat igenom!

Bara en liten detalj: När lyssnar man egentligen på musik? Jag är en sån person som måste ha absolut tystnad omkring mig när jag pluggar, läser böcker och annat koncentrationskrävande. Och när jag inte pluggar eller läser böcker så ser jag oftast på TV. TV + musik = dålig kombo. Jag skulle älska att ha på musik när jag står i köket (vilket är både ofta och länge), men tvivlar på att resten av korridoren också skulle älska det. Då återstår endast tiden då jag sitter och slösurfar, sminkar mig, klär på mig eller är ute och springer - alldeles för lite tid.


Alltså, när?

1 kommentar: