torsdag, januari 14, 2010

Det blir aldrig som man tänkt sig.

Jag vaknade imorse med ett sagolandskap utanför fönstret. Solglitter över rimfrosttäckta träd och kritvita snödyner - vackert som ett vykort. Långpromenad runt Nydalasjön tänkte jag. Och satte mig vid datorn för att snabbfixa älsklingens CV. Två timmar senare var jag färdig, älsklingen nöjd och min mage tom.

Jag åt lunch. Sedan ringde jag en vän för ett snabbt samtal ("förlåt att jag inte hört av mig, det har varit mycket men nu är jag ledig, men ska strax ut i det fina vädret så kan inte prata länge"). En timme senare la vi på. Då var det mörkt. Det var den dagen, det dagsljuset.

Jag tog mig ändå ut för en promenad i mörkret. Till Universums bokhandel för att kirra block och pärmar till nya terminen. Det var stängt. Jag gick ut igen, såg en buss och befann mig plötsligt inne i stan. Det var rea. Jag hade 500 kr på kontot och det är elva dagar kvar till CSN-pengarna.

Nu har jag 250 kr på kontot och en ny jacka som jag inte behöver.

(Men ärligt: Hur ska man kunna ta rationella beslut när dom sänker priset från 599 kr till 150 kr?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar