lördag, april 18, 2009

Klagomuren.

Nu skiner solen, det är lördag och jag är ledig. Förkylningen är redan bättre. Jag har inget att klaga på. Men det gör jag ändå. Jag har så jävla tråkigt! Jag vill inte vara här! Jag vill ha mina vänner inom räckhåll, inte 108 mil bort!

Nu kanske det verkar som att jag ångrar mitt val att plugga i Umeå. Det gör jag inte. Men fy fan vad det känns tungt ibland, att missa allting som händer hemma, medan jag sitter här och möglar i en jävla korridor i en landsända där det snöar i april! Egentligen vet jag att det inte är party 24/7 hemma heller, och att vardagen är lika mycket vardag i Göteborg. Men det hjälper liksom inte en dag som denna. Och som grädde på moset: jag har sex härliga helger till i samma stil att se fram emot.

2 kommentarer:

  1. Helgen 23/5 kommer min vän Annie hit och då ska vi ta en riktig utgång i stan (!), då vill jag att du ska följa med! Så en lite annorlunda helg har du att se fram emot :)

    SvaraRadera
  2. Bra!:) färdig mall faktiskt men tack :)

    SvaraRadera