söndag, april 19, 2009

Drivans blommor smälta ned och dö.

Jag tog mig till UB idag (ja, på en söndag!) och tvingade mig igenom två artiklar. Om grammatiska problem. Skjut mig. Ni som befinner er i Göteborg nu: Hoppas ni bränner er på grillen, får gräsfläckar på era vita sommarkläder och blir terrade av fjortisar i Slottskogen. Avundsjuk? Jag? Absolut inte! Här har vi härligt aprilväder, med omväxlande solsken, hagel och stormbyar. Det är så vackert med den gråbruna snön och det tjocka lagret med grus som täcker all synlig mark. Ja, jag blir fan nästan tårögd.

Nu har jag lagat en jättegod risotto med svamp, paprika, selleri, vitlök, kidneybönor, cashewnötter och persilja. Lyckat recept nummer två från kokboken jag fick av mamma. Vegetarisk matlagning blir bara bättre och bättre.


"Njut av vegetariska rätter". Rekommenderas varmt. Njut, dammit!

1 kommentar:

  1. Så trevligt att höra att det finns någon mer som förstår vad jag pratar om när jag säger att jag HATAR våren. Våren söderut är fin och trevlig, men det är ju bara för att det egentligen är som sommaren norr om Uppsala. Våren norr om det är bara något hemskt som man genomlider och försöker överleva.

    och inte nog med att allt är grått och trist, det luktar illa också. Damm, hundbajs och ruttet. Tänk på det nästa gång du går ut.

    Jag kan det där med att vara positiv och uppmuntrande. :)

    SvaraRadera