tisdag, november 25, 2008

Inte en chans.

Kära alliansen!
Jag är en tjej på 25 jordsnurr som pluggar heltid på universitetet. Jag bor i studentkorridor och har en låg hyra, jag äter aldrig ute utan lagar all mat själv och köper ingenting utöver det nödvändigaste. Ändå verkar inte studiemedlet räcka på långa vägar. Det är förmodligen jag som är korkad, men snälla, vill ni förklara hur t ex tv-licensen ska få plats i min studentbudget? Och vad gör jag om jag måste gå till läkaren/köpa dyr medicin, betala hemförsäkringen eller resa hem på loven? Jag är säker på att ni kunniga politiker sitter inne med alla svar.

Vänliga hälsningar
"En orolig student"

(asså det funkar inte jag förstår inte dom räcker inte det går inte)

3 kommentarer:

  1. Jag ser att du redan har färdigställt din examinerande uppgift för skriftlig framställning ^^

    SvaraRadera
  2. Nä det går verkligen inte...och hur är det tänkt att man ska kunna betala sina räkningar i december eftersom man inte får låna några pengar alls över jullovet!??

    SvaraRadera