måndag, november 10, 2008

Analyze this.

Textanalys heter kursen som ska förstöra mitt jullov. Sisådär tusen härliga sidor att plöja, varav ett gäng är på engelska och danska (!). Parallellt med det läser vi Skriftlig framställning (ja, mer litteratur!). Den första examinerande hemtentan i Textanalys ska lämnas in 19 december, dvs två dagar efter att mitt "jullov" börjat och jag redan åkt hem till Göteborg. Den andra (och största) hemtentan har deadline 9 januari. Härlig timing med tanke på att jag är i Hemsedal 1-8 januari, och är tillbaka i Umeå först den trettonde. Kul att tentorna annonseras i efterhand och inte finns med på det schema vi fått att gå efter. Men vem fan behöver jullov?

1 kommentar:

  1. Ja, den var jag inte beredd på! Man vet ju hur mkt man får gjort när man är hemma..

    SvaraRadera