lördag, november 22, 2008

Det var bättre förr.

Jag pratar mer än någonsin i mobil sen jag flyttade. Både ofta och länge. Bortsett från att räkningarna mer än fördubblats så känns det inte alls ok att örat blir alldeles varmt och det nästan sticker i huden efter ett långt samtal. Så jag googlar.

"Det är nu statistiskt säkerställt att risken att få hjärntumör ökar om man använt mobiltelefon i 10 år eller mer."

"Kjell Hansson Mild, forskare på Umeå universitet, säger: - Man bör aldrig använda någon typ av trådlös telefon om man inte är absolut tvungen."

Alla ledtrådar säger samma sak: Min magkänsla skojar inte. Har precis skaffat hemtelefon, men vad hjälper det när den också är trådlös, och trådlösa telefoner strålar minst lika mycket som mobiltelefoner? Hädanefter blir det back to basics och gammal hederlig sladdtelefon för min del.

(Ja, jag köper skräckpropagandan rakt av.)

4 kommentarer:

  1. Mitt headset trasslar hela tiden, alla lessnar och lägger på innan jag ens hunnit svara i mobilen....
    Men det är fortfarande att föredra framför att få hjärnan friterad.

    SvaraRadera
  2. Men vill man få höften/bröstet/handen strålskadad istället? Mobilen strålar även om man har headset, så man flyttar bara strålningen från huvet nån annanstans. Och tumörer kan man få var som helst, typ :(

    SvaraRadera
  3. Nu blev jag också skrämd. Dags att skaffa hemtelefon tror jag.

    SvaraRadera