onsdag, december 30, 2009

Mellandagar.

Jag har tagit jullov. Skamligt länge. Word-dokumentet som ska utgöra min hemtenta är än så länge väldigt vitt och väldigt tunt och motivationen har visst också tagit jullov. Bra där. Men jag måste inte vara duktig jämt.

Imorgon ska jag fira nyår, "på riktigt" för första gången på många år. Älskling och company har jobbat 14-timmarsdagar i lokalen i flera veckor för att fixa inför festen och ryktet lovar gott. Eller vad sägs om svartmålade tak, knallrosa väggar, mintgrönt kök och en sju meter lång bar klädd i sammet och glas?

Istället för att plugga har jag - med anledning av finfesten - använt de senaste tre dagarna till att finkamma Göteborgs mellandagsrea efter nyårsoutfit. Resultat: Panik. Svett. Misströstan. Ett skärp, två armband och ett par leggings, varav inget ingick i rean. Och fortfarande ingen överdel = ingen outfit. Jag har alltså slösat bort löjligt många timmar på ingenting för att slutligen vara tvungen att rota fram nån gammal urtvättad trasa ur sommargarderoben och försöka pimpa den med nya accessoarer. Varför känns det här så bekant?

Just det, jag har stickat en halsduk också. Hett tips: Gör inte det. Köp en färdig istället. Jag började med tre nystan och landade till slut på sex stycken och 414 kr. Och fin blev inte halsduken.

Nu tar jag kväll och hoppas på en betydligt mer produktiv morgondag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar