tisdag, december 15, 2009

Jag blir så trött.

Som jag nämnt tidigare är korridorens dammsugare trasig, finito, död. Jag har inte dammsugit sen jag kom tillbaka från praktiken (d.v.s. för tre veckor sen) så mitt rum är inte fräscht nånstans. Nu drar det ihop sig till hemresa, vilket innebär packning, organisering och självklart STORSTÄDNING. Jag åker INGENSTANS utan att först städa. Det är en principsak.

Så varför skramlar vi inte bara ihop till en ny dammsugare? Ja. Det undrar jag också. Men mina korridorgrannar är så sjukt jävla snåla att dom inte kan tänka sig att bidra ens med en 50-lapp. Dom är så snåla att dom vill köpa en begagnad dammsugare på Myrorna.

Så här låter det:

"Vi ska ju inte bo här så länge. Det känns onödigt att köpa saker till korridoren då."

"Om jag ska lägga pengar på en dammsugare så vill jag ta med mig den när jag flyttar."

"Jag har så dåligt med pengar nu före jul."

Eh, va?! Det är klart som fan att jag inte tycker det är roligt att lägga pengar på sånt. Men allvarligt! Vad har vi för alternativ? Inte städa nåt mer tills vi flyttar härifrån? Sopa hela korren varje vecka? Nej fan heller. Cheap ass motherfuckers.

1 kommentar:

  1. Min går att låna så länge. Jag har för mig att vi inte bor alltför lång ifrån varandra (fast på torsdag har jag planerat in min egen julstorstädning).

    Den är illgrön och fin, suger lite halvtaskigt och har ett halvtrasigt munstycke (som ramlar av ibland). Men det blir renare än med sop åtminstone. :)

    SvaraRadera