måndag, augusti 03, 2009

I eget sällskap.

Jag vet, jag är en värdelös bloggare. Jag skyller på sommaren.

Nu är det redan augusti, sommaren regnar bort och skolstarten närmar sig alldeles för fort för att jag ska känna mig bekväm. Jag är inte färdig med min sommar än. Jag vill fortfarande hinna med en helg i Köpenhamn, en till festival, en till heldag på Liseberg och en massa spontanhäng med vänner och öl. Den här sommaren har varit fin på många sätt. Kanske är det så att jag helt enkelt uppskattar staden, vännerna och till och med job
bet så mycket mer när jag vet att tiden är ransonerad...

Ikväll är jag ensam för första gången på ... typ länge. Jag har varit omgiven av människor på ett eller annat sätt under alla dygnets vakna timmar i ett gäng veckor. Jobb, fester, fika, after work, filmkväll... Och jag lipar inte ett dugg; det är fantastiskt trevligt med socialt umgänge. Men i lagom dos. Och idag tog jag slut och tog semester för en kväll. Det blev te och mackor, Kate och Leo, bloggen och Fejan.


Och nu väntar sängen och Shantaram (som ska bli film! Med Johnny Depp! Yeey!). Tja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar