söndag, oktober 26, 2008

Så jävla originellt.

Nej, jag förstår fortfarande inte riktigt poängen med att ha en blogg. Och nej, jag väntar mig inte att någon ska orka läsa om mitt händelsefattiga studentliv. Så varför joina majoriteten av Sveriges befolkning och börja blogga?

Fan vet. En teori är förstås att min narcissistiska ådra har gaddat ihop sig med min nytända hybris som blivande språkkonsult, och det faktum att jag numera bor 108 mil ifrån det jag kallar "hemma" gör att jag känner behov av en ny sorts (ensidig?) kommunikation. Som min kära kurskamrat uttryckte det: "Poängen med en blogg är att man kan uppdatera sina nära och kära om vad som händer utan att behöva planera in en massa telefonsamtal och upprepa det man sagt till varje ny person man pratar med." Det låter ju vettigt. Förutsatt att någon orkar läsa skiten man skriver.

Så håll till godo kära vänner. Egokanalen har öppnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar