söndag, oktober 04, 2009

Jag och mat.

Åldrandet firades med en hutlöst dyr men fantastiskt god trerätters gourmetmiddag på Invito - "där Italien möter Norrland". Jag åt:

Carpaccio di renna - Tunna skivor lättrökt ren med krutrökscrème, havtornsgele, torkade lingon, ruccola- & skottsallad, toppad med extra virgin olivolja & färskmalen svartpeppar.

Trota alla griglia - Halstrad röding med hummersauterad savoykål & skirat smör med kapris, sardeller, vitlök & citron, serverad med potatiskompott med räkor, färska örter & olivolja samt pepparrotsskum.

Trio di lampone artico - Trio på hjortron: Cheesecake, sorbet & mylta med hembakad sockermunk.

Dessutom drack vi bubbel före, rödvin till och kaffe efter maten. Lycka kan köpas för pengar. (Mammas pengar...)


2 kommentarer:

  1. Men åh så gott!

    Tycker vi ska ta oss ner på stan här snart så jag får bjuda dig på födelsedagsfika! Eller om jag lyckas svänga ihop nåt lyxigt här hemma, jag börjar våga lite mer i köket nu hehe.

    SvaraRadera
  2. Grattiskramar och hurrarop till dig!! =P

    SvaraRadera