lördag, oktober 17, 2009

Tvärstopp.

Jag vaknade idag med föresatsen att skriva hemtenta. Jag öppnade ett Word-dokument, intog skrivposition och stirrade på skärmen. Och fastnade. Det kom ingenting. Ibland gör det inte det. Men jag hade en bra känsla inför den här tentan. Den skulle bli rolig, inspirerad och skriva sig själv. Nu har jag suttit framför mitt Word-dokument och stirrat på mina enstaka rader i stort sett hela dagen. Jag har skrivit en rad eller två. Suddat. Skrivit. Suddat. Hatat mina formuleringar och förbannat mina krystade resonemang. Och inte kommit någon vart alls.

Jag fattar ingenting.

3 kommentarer:

  1. Men du, jag tror du tänker. Omedvetet lixom. Ungefär som när man glömt ett namn och så bara kommer det efter några timmar. Hjärnan jobbar vettu. Jag har iaf den förhoppningen gällande min egen hjärna ;)

    joanna

    SvaraRadera
  2. och att va anonym är kanske det enda sättet för mig att kunna kommentera din blogg, eller hur gör man?

    joanna

    SvaraRadera
  3. Haha! Du har så rätt. Dagen efter så lossnade det, och nu är det i alla fall en text!

    (Kommentarfunktionen är lite buggig. Man får oftast klicka på "publicera" två ggr för att det ska funka.)

    SvaraRadera