torsdag, oktober 22, 2009

I am so fucked.

Idag är en jävla skitdag.

Jag fick meddelande om att skorna jag köpt på eBay (äntligen!) fanns att hämta på Posten. Problem 1: Tullen skulle ha 350 spänn i avgift för att lämna ut dem. Surt, men va fan, fortfarande billigare än om jag köpt skorna i Sverige. Jag betalade, såg glad ut och gick hem och slet upp paketet. Problem 2: Skorna var begagnade. NOT as stated. Självklart slängde jag iväg ett argt mejl till säljaren och krävde pengarna tillbaka. Svaret:

"I am sorry if you had an issue with your item. All items are new unless otherwise stated. There should have been absolutely no issues with your item."

Men va fan, skojar du med mig? Man måste vara efterbliven för att gå på att de skorna är nya. Och även om jag skickar tillbaka dem och får tillbaka pengarna, så går jag en massa back. Fraktkostnad till och från USA är inte gratis, och tulljävlarna såg minsann till att få sin bit av kakan. Jag är beyond förbannad.

Och så PMS på det. Bättre blir det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar