lördag, januari 24, 2009

Uppförsbacke.

Tog mina första trevande steg på IKSU igår, i form av 25 minuter på löpbandet följt av en halvtimmes "core" (mage- och ryggträning i grupp, med instruktör). Springa på löpband är fortfarande grymt tråkigt, och inte särskilt jobbigt heller, men det funkar som substitut för utomhuslöpning vintertid. En iPod nästa gång så ska jag nog stå ut. Gruppträning däremot... Visst var det bra träning, men jag kände mig grymt malplacerad i den stora spegelklädda salen. Och att hela tiden försöka härma instruktören - och därmed inte kunna fokusera helt på själva träningen - det är fortfarande inte min grej. Jag behöver lite mer action och jävlar anamma (läs: kampsport).

Idag vaknade jag med en envis huvudvärk som har hängt med hela dagen. Skulle städa, plugga och laga mat, aber nichts. Det lutar åt en kväll i horisontalläge; bara jag, tv:n och ICA-semlan. Skjut mig då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar