tisdag, januari 20, 2009

Jag ger mig.

Så var det ny termin med allt vad det innebär: dyr och omfångsrik kurslitteratur, obegripligt mycket genusperspektiv, avsaknad av långhelger (föreläsningar på fredagar OCH måndagar! wtf?!) och - hör och häpna - guldkort på IKSU. Jag! Jag sysslar inte med sånt. Gym är typ det tråkigaste jag vet, och såna där "pass" där man förväntas hoppa omkring till MTV-musik under ledning av en hurtig jävel som skriker "Kom igen tjejer!" och "Härligt jobbat!", det funkar bara inte. Så varför betala 500 spänn i månaden på Sveriges dyraste gym för något jag föraktar?

Jo, för att.

6 kommentarer:

  1. 2009 är året då soffpotatisarna tar över träningsvärlden. WORD!

    SvaraRadera
  2. Är jag den enda som fortfarande vägrar?

    SvaraRadera
  3. You gooo girl!!!! :-)

    SvaraRadera
  4. Jag skaffade kort igår och nu har till och med Cleo har skaffat det. Att jag säger "till och med" innebär att jag trodde inte att Cleo var en gympa- och aquatjej på något sätt. Kanske du är det? :) Vi ses på Iksu framöver!

    SvaraRadera
  5. Nån gympatjej tänker jag inte bli. Möjligtvis simma, klättra, testa lite bodycombat, bodybalance och yoga. Och så löpband såklart. That's it.

    SvaraRadera