tisdag, december 28, 2010

Ensam hemma.

Medan jag varit borta och sysslat med annat med andra människor på annat håll, har allting förändrats här i min gamla stad. På ytan är allt sig likt; människorna är de samma och på sätt och vis är de fortfarande mina, fast i verkligheten är jag inte längre en del av deras sammanhang. Det är barn och sambor och bostadsrätter och kollektiv och hundar och husköp och kärlek och vattentäta skott - idel nya sammanhang och jag ingår inte, får inte riktigt plats, är inte alldeles säker på att jag vill ha en plats, i något av dem.

Egentligen är det inte ett dugg konstigt - det är ju jag som lämnat dem och inte tvärtom. Lik förbannat vill jag skrika rakt ut.

2 kommentarer:

  1. I mitt liv har du fortfarande kvar din plats gumman!
    Det kommer du alltid att ha, hur länge du än försvinner iväg :) Så det så!
    Hoppas Nicole blir frisk snart så vi kan hinna umgås mycket innan du smiter iväg igen!

    SvaraRadera
  2. Jag är bara ett telefonsamtal bort.. Don´t forget =)
    Kramar

    SvaraRadera