måndag, juni 07, 2010

Sommarlovsvecka 1.

Jag överlevde hela två och en halv dag i killkollektivet innan jag tog mitt pick och pack och flyttade hem till föräldrarna. Jag ångrar mig inte - det känns fint att vara här. Jag bor i mitt gamla tonårsrum i gillestugan och där har jag både eget badrum och egen ingång. Som jag i och för sig inte använder eftersom jag faktiskt inte är tonåring längre, och därmed inte känner ett behov av att notoriskt försöka undvika mina föräldrar. Här finns mat i kylskåpet, rent porslin och praktiska köksredskap i skåpen, läslampa bredvid sängen och GP till frukosten. För att inte tala om bilen som står parkerad alldeles utanför dörren och som jag har fri tillgång till närhelst jag önskar.

Det enda som saknas är egentligen älsklingen; honom lämnade jag i killkollektivet med disken och myrorna.


Idag regnar det lite men det är ett fint sommarregn som inte stör mig det minsta. Jag ska fira Åsas födelsedag på favoritrestaurangen Mañana och innan det tänker jag gå genom stan och bara känna känslan: Jag är hemma, det är sommar och jag är ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar