måndag, mars 01, 2010

Lycka

är att gå in i en skivaffär bara för att fråga efter en annan skivaffär och trettio minuter senare gå därifrån med ett fånigt leende på läpparna och en hel påse full av lokala förmågors fantastiska alster. Jag fick bland annat med mig Dennis och grabbarnas pre-Refused-konstellation Garbage Pailkids samlade diskografi 1989-91 och älskling la rabarber på Cult of Lunas mästerverk The Beyond på überstajlish vinyl. Alltihop för en struntsumma, och allt såklart utgivet i begränsad upplaga. Så jävla hardcore. Jag älskar Umeå.

4 kommentarer:

  1. Alltså,, jag vill inte klaga på din musiksmak på nåt sätt.. För du har ungefär lika brett musiköra som mig :)
    Men nu börjar de bli lite "fyrkantigt" här me vad du skriver... Är de bara metall du lyssnar på nu? :P Vad har hänt me dom andra genrerna? ;D

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Jag lyssnar ju på en massa annat! Men du vet väl att jag ALLTID älskat den hårda musiken mest? Om du syftar på att jag inte lyssnar så mycket på elektroniskt så är det ingen nyhet. Det gör sig inte så bra i ett studentrum på 19,7 kvadrat (för mycket bas för grannarnas välbefinnande).

    Genesis till påsk? Köss

    SvaraRadera
  3. Jo, jag vet att du gillar hårda musiken mkt ;D
    Nja,, jag syftar inte enbart på den elektroniska musike.. Utan överhuvudtaget =)

    Ja, jag vill gärna till Genesis =)
    Funderar på att ordna en liten förfest isf här.. Är ju nästan gångavstånd till Gårda :)
    Küss

    SvaraRadera