måndag, november 09, 2009

Regn, blåst och förkylning - hej Göteborg.

Första veckan på praktiken blev en slemmig historia. Jag har åkt på Årets Förkylning och har för närvarande varken lukt- eller smaksinne. Mina tillfälliga kollegor har fått lära känna en hostande, snorig, rödögd och ganska osugen språkkonsult med siktet inställt på sängen snarare än på språket. Men annars går det bra.

Efter en vecka "ute på fältet" har jag kommit fram till följande:

  • Man kan inte språkgranska åtta timmar om dagen.
  • Språkgranskning är roligt. Men svårt.
  • Jag kan mer än jag tror.
  • Det är bra att vara två på praktiken.
  • Det är coolt att jobba på ett flashigt kontor.
  • Det är svårt att få lägenhet i Göteborg.
  • Punktlistor är bra att ha på webbsidor.

Nu ska jag fortsätta andas genom munnen och ge mig i kast med en text om seniorbostäder. Wish me luck.

1 kommentar:

  1. Krya på dig fort så vi kan träffas snart! Om du inte är alltför smittsam så är du välkommen hit imorgon på desp.-kväll! Kram på dig!

    SvaraRadera