söndag, februari 22, 2009

Kriget mot avståndet.

Två dagar i frihet fick vi innan det börjar om igen. Hallelujah. Jag använder tiden till att göra absolut ingenting, det vill säga min vanliga syssla, men denna gång utan dåligt samvete. I'm loving it!

På tisdag åker jag hem och ger mig själv en hel veckas semester, trots att nästa moment (språkpsykologi) börjar redan imorgon. Göteborg är som en magnet som drar och sliter i mig och min plånbok, och ger svår abstinens om jag är borta mer än en månad i taget. Man kan ju undra vad jag gett mig in på genom att flytta upp hit, tre år liksom?! Å andra sidan vet jag att studierna skulle ha blivit lidande om jag haft vännerna och dekadensen alltför nära inpå. Och att jag spyr på tillvaron även i Göteborg om jag fastnar för länge i samma hjulspår. Nu är Göteborg balsam för själen och jag gillar det.

Idag: städning, tvättstuga, packning och annat som förgyller en ledig söndag.

2 kommentarer:

  1. Blev det stressigt till flyget? Jävlar vad hon pratar!

    SvaraRadera
  2. Ja shit, jag fick nästan springa hem! Hon gillar verkligen sitt ämne (och sin egen röst...) :)

    SvaraRadera