tisdag, augusti 31, 2010

Umeå - S03 E05

I måndags morse satt jag på planet med ett jävla hål i bröstet och kunde inte tänka på något annat än det som fattades. Sen landade planet och jag, hålet och resväskan åkte flygbuss och såg hur Umeå förändrats under sommaren. Lite här och var. Lite nya blomrabatter, vägarbeten och en flyttad busshållplats.

Men egentligen var allt sig likt.
På ett dåligt sätt.

Jag mådde dåligt när jag gick genom Ålidhems centrum och kunde varenda stolpe utantill. Mådde dåligt när jag tog hissen upp till tredje våningen, låste upp dörren och möttes av exakt det jag lämnade för tre månader sen. Exakt - fast lite fulare, lite tröttare och med lite mindre färg i färgerna.

När jag gick den välbekanta vägen till universitetet mådde jag fan skit. Ett år till? Hur då liksom.

Men där var klassen, vännerna, verkligheten utanför hålet. Allt var sig likt där också - men på ett bra sätt.

Jag mår redan bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar